![]()
Ellen Dissing tiltræder den 1. august 2026 en stilling som direktør for Staben i Holstebro Kommune. Her vil hun stå i spidsen for økonomi, borgerservice og digital udvikling. Dette betyder, at Ellen Dissing stopper som økonomichef i Silkeborg Kommune, hvor hun har været siden 1. juni 2020.
Hun har haft stor betydning for kommunens økonomiske beslutningsgrundlag og været engageret i digitaliseringsstrategien. Ellen Dissing har været drivkraften bag, at Silkeborg Kommune som den første i Danmark kan gå fra stikprøvekontrol til automatisk kontrol af alle bilag. Denne ændring berører omkring 150 ledere og frigiver samlet set mange administrative timer, så der frigøres tid til faglig ledelse tættere på medarbejdere og borgere.
Lone Lyrskov overtager indtil videre Ellen Dissings ansvarsområder. Stillingen som økonomichef ventes at blive slået op hurtigst muligt efter sommerferien.
https://silkeborg.dk/nyheder/oekonomichef-ellen-dissing-bliver-direktoer-i-holstebro-kommune