BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være en del af et socialpsykiatrisk botilbud for voksne, hvor høj faglighed og et godt arbejdsmiljø er i fokus?
Din uddannelsesbaggrund kan være fx sygeplejerske, social- og sundhedsassistent, ergoterapeut, pædagog eller socialrådgiver.
Vi søger en faglig kompetent medarbejder, som skal kunne se sig selv på et botilbud med faglige udfordringer, engagerede kollegaer og en borgergruppe med forskelligartede behov.
Stillingen er som udgangspunkt gennemsnitligt på 37 timer om ugen med arbejde hver tredje weekend. Hvis du har særlige ønsker til arbejdstid, må du gerne notere det i ansøgningen. Ansættelse på færre timer kan også være muligt.
Om Bostedet
Bostedet er et socialpsykiatrisk døgndækket botilbud med både midlertidige og længerevarende ophold efter servicelovens §107 og §108. Der er i alt 17 lejligheder på Bostedet.
Målgruppen er borgere over 30 år med psykisk sårbarhed - fx skizofreni, personlighedsforstyrrelse, depression, angst og anden psykisk vanskelighed. Flere af borgerne har også forskellige somatiske udfordringer og lettere plejekrævende behov.
Dine kollegaer vil være uddannede sygeplejersker, pædagoger, social- og sundhedsassistenter, socialrådgiver eller ergoterapeuter. Derfor arbejder vi i høj grad tværfagligt.
Bostedet er også uddannelsessted for sygeplejerskestuderende og SSA-elever, hvilket du også skal være interesseret i at indgå i.
Om Social-, Psykiatri- og Rusmiddelsektionen
Botilbuddet ligger under Social, Psykiatri- og Rusmiddelsektionen, hvor vi løbende arbejder med at udvikle vores rehabiliterende tilgang og det gode liv for borgerne i samarbejde med borgere og samarbejdspartnere.
Vi samarbejder med andre afdelinger - fx med den regionale psykiatri samt andre aktører for at skabe de mindst indgribende og mest sammenhængende tilbud. Borgerperspektivet er afgørende i forhold til alle indsatser og enhver opgaveløsning. Vi arbejder aktivt og løbende med at udvikle kvaliteten af vores indsatser - og organisationskulturen er blandt andet kendetegnet ved høj grad af forandringsparathed og højt fagligt ambitionsniveau.
Om stillingen
Afhængig af din faglige baggrund kommer du til at arbejde med komplekse social – og sundhedsfaglige opgaver omkring den enkelte borger. Derfor er flair for koordinering og understøttelse af de forskellige indsatser en vigtig del af kerneopgaven.
Vi søger en medarbejder, der:
- Har arbejdserfaring fra psykiatrien og ønsker at arbejde helhedsorienteret med borgerne i deres eget miljø
- Har erfaring med - og lyst til - at være en del af at koordinere social- og sundhedsfaglige indsatser (gerne erfaring med medicinhåndtering)
- Er fleksibel og udviklingsorienteret
- Har flair for samarbejde og ønsker at bidrage til det gode arbejdsmiljø
- Har gode kommunikative evner og ønsker at tage ansvar for både den social– og sundhedsfaglige dokumentation
Hvis du er sygeplejerske, kan stillingen være særligt attraktiv for dig, der har lyst og evt. kompetencer i at være klinisk vejleder. Derudover spænder sygeplejeopgaverne bredt, herunder:
- Koordinering og sparring omkring de sundhedsfaglige opgaver
- Understøttelse og implementering af sundhedsfaglige retningslinjer
- Fokus på de 12 sundhedsfaglige områder f.eks. sårpleje, stixe urin, TOBS mv.
Vi har sundheds- og medicinnøglepersoner, og vi er underlagt sundhedsfagligt tilsyn og har desuden en huslæge tilknyttet.
Det tilbyder vi:
Vi kan tilbyde dig gode kolleger, ordentlige arbejdsvilkår samt et velfungerende hus, hvor vi samarbejder om at højne beboernes livskvalitet og samtidig møde dem, hvor de er.
Derudover får du:
- En spændende arbejdsplads med fagligt dygtige, positive, humoristiske og engagerede kollegaer
- En borgergruppe med mange forskelligartede behov
- En arbejdsplads, hvor vi i fællesskab tager ansvar for det gode arbejdsmiljø
- En arbejdsplads med fokus på faglig udvikling og daglig sparring
- Et arbejde hvor du bliver dygtigere, fordi vi prioriterer løbende kompetenceudvikling og supervision med ekstern supervisor
- En arbejdsplads, hvor du kan være med til at forme og præge udviklingen
- Et varieret og udfordrende job i et roligt og hyggeligt hus
- Skiftende vagter, dag-, aften-, samt rådighedsvagter,- og kun med arbejde hver tredje weekend
Praktisk information
Forventet tiltrædelse: 1. januar 2024.
Ansøgningsfrist onsdag den 8. november 2023. Ansættelsessamtaler forventes afholdt fredag den 17. november.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Pernille Vibjerg Bech tlf. 21 43 90 78 (hverdage mellem kl. 8.00-16.00).
Vi indhenter offentlig straffeattest på den person, vi ønsker at ansætte.
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Silkeborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Silkeborg Kommune, Vestergade 42, 8620 Kjellerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5927697